;

Saturday, January 29, 2011

ALEXA- jangan Kau lepas


Dulu-dulu memang pernah dengar lagu ni tapi baru-baru ni dengar jadi macam tertarik lak. Music dia bes, rancak dan terasa badan nak bergoyang sama bila mendengarnya. JANGAN KAU LEPAS, itulah tajuk lagu ni...enjoy listening!!!


Saturday, January 22, 2011

Hey, Soul Sister - Train

Tak tau la nape tapi sejak dengar lagu ni hati bagai terpaut..hehehehe...puas mencari, bertanya dan surf internet. Ramai gak yang cuba membantu namun ketekunan mencari akhirnya berjaya membuahkan hasil! Inilah dia lagu yang dicari-cari selama ini. Sekadar ingin berkongsi dengan semua! Enjoy listening!


HEY SOUL SISTER - TRAIN


Hey, hey, hey

Your lipstick stains on the front lobe of my left side brains
I knew I wouldn't forget you, and so I went and let you blow my mind
Your sweet moon beam, the smell of you in every single dream I dream
I knew when we collided, you're the one I have decided who's one of my kind

Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight
Hey, hey,hey

Just in time, I'm so glad you have a one-track mind like me
You gave my life direction, a game show love connection we can't deny
I'm so obsessed, my heart is bound to beat right out my untrimmed chest
I believe in you, like a virgin, you're Madonna, and I'm always gonna wanna blow your mind

Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight

The way you can cut a rug, watching you's the only drug I need
You're so gangsta, I'm so thug, you're the only one I'm dreaming of
You see, I can be myself now finally, in fact there's nothing I can't be
I want the world to see you be with me

Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do tonight,
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight
Hey, hey,hey

Tonight

Hey, hey,hey

Tonight



Thursday, January 20, 2011

TODAY MY LIFE BEGIN


i've been working hard so long
seems like pain has been my only friend
my fragile heart's been done so wrong
i wondered if i'd ever heal again

ohh just like all the seasons never stay the same
all around me i can feel a change (ohh)

i will break these chains that bind me, happiness will find me
leave the past behind me, today my life begins
a whole new world is waiting it's mine for the taking
i know i can make it, today my life begins


yesterday has come and gone
and i've learn how to leave it where it is
and i see that i was wrong
for ever doubting i could win

ohh just like all the seasons never stay the same
all around me i can feel a change (ohh)

life's to short to have regrets
so i'm learning now to leave it in the past and try to forget
only have one life to live
so you better make the best of it

i will break these chains that bind me, happiness will find me
leave the past behind me, today my life begins
a whole new world is waiting it's mine for the taking
i know i can make it, today my life begins
today my life begins...





Monday, January 10, 2011

TAHUN BARU...LEMBARAN BARU...EPISOD BARU....

Baru hari ini saya perasan rupa-rupanya saya tak tulis pun entri sempena tahun baru! Heheheh… camne la leh lupa ni. Mungkin sebab banyak sangat benda yang dok dalam pala ni agaknya. Lepas satu…satu. Perkara-perkara yang memang tak akan pernah habisnya.

2011… Welcome! Hehehe…da 10 hari terlewat! Pembuka tirai 2011 saja dah mengundang satu transformasi besar dalam kehidupan saya. Satu anjakan yang harapnya akan berterusan memberikan kebaikan. 2011 dibuka dengan pengakhiran sebuah kisah yang agak membebankan untuk difikir lanjut. Apapun kisah yang menyambut kehadiran 2011, saya pastinya mengharapkan semoga dalam setiap apapun perbuatan yang saya lakukan, terselit hikmah yang membawa sinar bahagia buat saya. Itu harapan saya. Saya pun bukan semakin muda. Usia semakin meningkat. Pemikiran semakin dewasa. Bukan masanya lagi untuk saya terus berfoya-foya dengan kehidupan fana semata ini. Saya inginkan kebahagiaan yang berkekalan dalam hidup sebab saya tahu dari situlah baru saya akan dapat mengecap kelapangan jiwa.

2011… Saya alu-alukan kehadirannya dengan sebuah lembaran baru dalam kehidupan saya. Azam baru yang telah saya tanamkan jauh dalam sanubari. Saya memasang hasrat untuk melanjutkan pengajian saya ke peringkat yang lebih tinggi. Insyaallah, 2011 bakal menyaksikan hasrat tersebut dipenuhi. Saya juga berazam untuk lebih berdaya maju ke hadapan agar saya memperoleh kemurahan rezeki dan rahmat yang melimpah ruah.

Akhir sekali, saya mengharapkan semoga 2011 episod dalam hidup saya biarlah diwarnai dengan kisah-kisah yang menggembirakan, kejayan yang dapat dikecapi, rezeki yang tidak disangka-sangka dan kesempurnaan dalam diri. Saya tahu diri ini memang tidak pernah sempurna. Ada sahaja pandangan yang mencebik saat terlihat akan ketidaksempurnaan saya itu. Saya hanya manusia biasa. Tidak akan pernah dapat memuaskan hati semua orang di sekeliling saya. Begitu juga tidak mampu untuk saya berlagak sempurna sedangkan diri sememangnya tidak! Bagi yang boleh terima, itulah AKU seadanya. Bagi yang tidak, datangmu tidak ku undang, pergimu juga tidak ku halau……….

SELAMAT DATANG 2011……..


Tuesday, January 4, 2011

I'm trying to walk away,
Away from all the sadness,
That caused all the pain in my heart....

Monday, January 3, 2011

DIPERHATIKAN!!


Mulai hari ni saya kena biasakan dengan keadaan seolah-olah diri sedang diperhatikan dan hakikatnya itu yang berlaku. Seseorang sedang memerhatikan gerak geri saya. Setiap tindakan saya akan dilaporkan. Dengan siapa saya berhubung turut akan dilaporkan. Hmmm... rasa terkongkong?? Tak perlu! Sebab sebenarnya saya tidak hidup dalam bayang-bayang. Saya hidup dalam diri saya sendiri. Diri yang orang susah hendak fahami. Susah ke? 

Saya punya beberapa sahabat baik. Sangat akrab sehingga kini. Walaupun sudah tidak bertemu bertahun-tahun lamanya, dan hanya berhubung menerusi telefon sahaja, namun apabila sesekali berbicara sudah pasti akan keluar dari mulut mereka "alaa...aku kenal engkau" atau "siapa yang tak kenal engkau" ataupun "awak ni tak berubah, dari dulu sampai sekarang macam tu je la". Kenapa ye? Yang akrab dengan kita walaupun tidak tinggal sebumbung lebih mudah mengenali diri saya. Yang tinggal sebumbung pun belum tentu dapat mengenali diri saya sebegitu dalam. Selalu juga hati kecil berbisik, susah sangat ke nak fahamkan seorang ZT? Apa yang susah sangat? Susah sangat ke nak terima apa yang dia buat, apa yang dia putuskan? 

Pada satu keadaan di mana urusan 'match make' sedang berlaku, seorang teman telah diperkenalkan kepada seorang lelaki dan setelah beberapa kali berjumpa akhirnya saya bertanya kepadanya, "Bagaimana? Boleh berkembangkah hubungan kalian?" lantas segera dijawab "Tak mungkin!". Mengapa? Tanya saya. "Tidak datang getar dalam hati saya." Hmmm...getar ye... Apa yang ditunggu sangat dengan getar itu? Penting ke getar itu seolah-olah getar itu yang mengawal segalanya. Tapi, tindakan teman tadi tidak pernah dipersoal lanjut. Dia menantikan getarnya tiba dan tiada siapa yang boleh mempertikaikan kehendaknya. Tapi, cuba kalau saya pula di tempatnya. Usahkan getar, sudah jelas hati berkata tidak pada sesuatu, bahkan menolak-nolak ia, dan secara jujur saya katakan hati saya yang berkehendakkan begitu, dapatkah orang lain menerimanya? Tentu sekali TIDAK! Masakan hati saya begitu sekali kerasnya. Bak kata pepatah sekeras-keras kerak nasi, kalau dilalukan air, lembut juga ia akhirnya. Itu pendapat pertama. Ada juga pendapat yang versi lain. Dikaitkan pula diri saya dengan si polan itu dan si polan ini, termakan hasut orang sana sini, terpengaruh dengan budaya-budaya yang tidak sihat, terjebak dengan perkara-perrkara negatif dan bermacam-macam lagi andaian. Dan di sinilah lahirnya tukang perhati yang tidak digaji yang akan memerhatikan semua gerak geri saya bagi membuktikan yang telahan mereka itu benar. Apa yang saya buat? Tak buat apa-apa! Dari dulu sampai sekarang, saya tak akan sesekali cuba bertegang urat leher mempertahankan atau memperbetulkan sesuatu yang ditohmah orang. Pada saya, biarlah mereka. Sebagaimana mereka, saya juga punya kehidupan yang perlu dijalani. Paling tidak, kehidupan yang saya jalani tidak melibatkan mereka-mereka yang tidak saya ingini turut ada didalam lingkaran hidup saya. Lambat laun mereka akan diam sendiri. Perkara ini sudah sering berlaku dalam hidup saya. Sudah seakan lali dan kebal melaluinya berulang kali.

Namun, apabila perkara ini ditimbulkan oleh insan-insan yang hakikatnya turut berada sama dalam lingkaran hidup saya, apa yang patut saya buat? TAK BUAT APA-APA! Biarlah. Mereka lebih suka hendak memihak kepada sumber luar daripada mendengar penjelasan saya sendiri. Terserahlah. Saya tahu, dalam hidup saya, tidak semua suara saya akan didengari. Yang tidak didengar orang itu biarlah ia berlagu di dalam jiwa kosong saya sahaja. Syukur kerana saya masih mampu menjalani kehidupan saya dengan sedikit sisa bahagia yang masih terlimpah sebab kita tak akan pernah tahu sampai bila kita akan dapat mengecap nikmat bahagia yang dikurniakan. Selagi ia masih ada untuk saya, bererti masih ada laluan bercahaya yang dapat saya ikut. Apabila semua laluan itu sudah kelam atau gelap, saya tahu, masa saya untuk meranjau kehidupan ini sudah terhad. Dan saya masih tetap akan mengukir senyum untuk diri sendiri disaat kenangan yang membahagiakan itu datang bermain dikotak fikiran.

Sesuatu itu perlu diluahkan dan tidak seharusnya dibiarkan berkubur dalam jiwa yang sepi. Dan saya memilih untuk meluahnya.....walaupun sekadar dalam bentuk coretan untuk dibaca oleh mereka yang tidak pernah akan mengerti......